miércoles, 19 de mayo de 2010

Neuromarketing 2

En un post anterior que vaig publicar el dia 15 de maig, vaig parlar una mica de manera introductoria sobre el neuromarketing. Sen's dubte és un tema realment interessant i que ha captat ràpidament la meva intenció. Reconec que des d'un principi vaig veure'l com la solució definitiva, "la panacea" del marketing, però a hores d'ara desprès d'haver indagat més en el tema, haver llegit l' article, El Neuromarketing no és marketing, per Victor Valencia., m'he adonat que encara hi han moltes respostes sense resoldre i molts caps per lligar.

Primer de tot dir que el Neuromarketing no ha de tractar al consumidor com un caixer automàtic, com una màquina. No s'ha de desenvolupar com una disciplina que pretén enganyar al cervell i manipular al consumidor, tenint el compte el fet que segons estudis com els publicats en el llibre de Gerald Zaltman, How Costumers Think, indiquen que el 95 percent dels pensaments són inconscients.
Per tant hem de tenir en compte aspectes com l'experiència del client o la que són individus que apelen a la seva capacitat per pendre decisions.


En segon lloc cal anar molt en compte amb totes les recomanacions pràctiques fetes pel Neuromarketing, ja que al tractar-se d'una branca encara en un punt molt experimental, s'han de posar en dubte encara gran part de les seves teories pel fet de trobar-se en les seves primeres etapes i investigacions bàsiques.





En tercer lloc el Neuromarketing no explica en cap moment com originar una marca consolidada, com construir-la, nomès es centra en investigar sobre estímuls visuals i mentals.

En quart lloc el seu sistema no ha demostrat científicament ser millor que els mètodes d'investigació , no han estat capaços d'explicar ni preveure el comportament de comprar observable millor que els métodes clàssics.

En cinquè lloc no existeixen estudis que contestin si existeixen individus neuronalment diferenciats per tal de segmentar públics, per tant tots els individus són tractats com iguals, sen's dubte un error ja que l' efectivitat de la comunicació actual és basa en la segmentació.

Per tant el Neuromarketing ha de ser vist com una "ciència" encara en procès d'estabilització i normalització, una ciència sense unes teòries clarament formades i que per tant encara no gaudeix d'una credibilitat que altres mètodes com la investigació de mercat o els focus groups tenen. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario