martes, 13 de abril de 2010

Social Media: un arma molt potent de denuncia

En aquesta ocasió us parlaré d'una campanya online que ha realitzat Greenpeace amb l'objectiu de denunciar l'empresa Nestlé i concretament el seu "producte estrella" Kit Kat, una campanya que ha tingut una gran repercussió en els social media i que s'ha extès com la pólvora. Els motius, els podem trobar a la seva web:"Kit Kat, el chocolate crujiente que destruye los bosques"


Per resumir el kit de la qüestió, dir que el Kit Kat està fabricat a partir d'oli de palma on d'entre les seves empreses proveïdores hi ha la major responsable de la destrucció dels últims boscos d'Indonèsia, que també afecta molt negativament a la vida de la població local i provoca l'extinció de l'orangutan.
Per això, han realitzat un vídeo paròdia del típic anunci de Kit Kat, que difícilment deixarà indiferent, realitzant al mateix temps una crida al "ciberactivisme" per part dels seus simpatitzants a través de les xarxes socials. Pel que sembla aquesta crida està rebent una resposta tant gran, que de ben segur, més d'un responsable de Kit Kat deu estar estirant-se els cabells i preguntant-se com es pot parar aquesta allau de publicitat negativa! A twitter, els tags # Nestlé i # KitKat tenen una activitat constant amb peticions de boicot dels productes Nestlé. Són ja molts els blocs que s'estan fent ressò d'aquesta campanya contribuint a intensificar el ressò de la mateixa.No obstant això, el veritable "camp de batalla" està sent la mateixa "fan page" de Nestlé a Facebook, que està sent inundada de comentaris negatius cap a la marca.Una veritablemalson davant la qual Nestlé no està reaccionant amb la contundència deguda. Ha comès els típics errors de tota multinacional no acostumada a haver de conversar amb els seus stake holders: la censura


1 comentario:

  1. Me gusta la ideología de tu blog!!! sigue así!!

    Por cierto, he tenido problemas con mi antiguo blog, echale un vistazo a este a ver que te parece.

    Gracias, un saludo

    http://lugaresperdidosenelmundo2.blogspot.com/

    ResponderEliminar