jueves, 8 de abril de 2010

Gestió de la Reputació Web

Avui parlaré del concepte ORM (Online Reputation Management), o Gestió de la Reputació Online. Contínuament apareixen a Internet, per mitjà de pàgines web, blogs o reds socials, milions d'informacions, comunicats o opinions que poden estar parlant de tu o de la teva empresa i que tenen un gran poder d'influència en milions de consumidors. En molts casos aquesta informació es del tot negativa i perjudicial, ja que afecta directament a la imatge de les empreses, provocant un rebuig i pèrdua de confiança per part dels consumidors, una important baixada de les ventes i se’ ns dubte un problema que cal resoldre el més aviat possible ja que aquest pot estrendre's ràpidament.

Per aquest motiu és necessari establir un seguiment i control de tota la informació que afecta a la teva empresa. Una de les maneres més fàcils i ràpides per comprovar que es diu de la nostra empresa o producte es teclejar-lo al buscador Google, allí podrem veure totes les paraules indexades que es relacionen amb la nostra empresa o persona.
Per posar-vos un clar exemple, només caldrà escriure al Google la paraula Coca Cola, la setena suggerència que em fa el buscador és Coca Cola Zero Càncer. Si teclegem Actimel, la primera paraula que ens indexa és perjudicial o si escrivim SGAE ens apareix Ladrones.
Per tant és bastant clar que grans multinacionals com Coca Cola, Danone o institucions com SGAE tenen a la red una reputació bastant posada en entredit, se’ns dubte Intenet i les noves tecnologies tenen cada vegada més capacitat d'influenciar i els usuaris més poder per fer-ho. Esperem que la censura no arribi i puguem continuar opinant..

No hay comentarios:

Publicar un comentario